returtjänsten återvinning åt Stockholms stad

Returtjänsten

Du som är boende i Stockholms stad kan beställa hämtning hemma av grovavfall från hushåll som gamla möbler och liknande, dock inte miljöfarligt avfall. Även bostadsrättsföreningar kan beställa från tjänsten och har då möjlighet att få en faktura.

LÄS MER OM RETURTJÄNSTEN

ring 020-407000 eller boka online

Det går också bra att maila förfrågan på returtjansten@pixall.se

Ring så ger vi dig en kostnadsuppskattning direkt.
Betala med faktura, kort eller swish.

Telefontid: Mån-Fredag: 9-18
Lörd-Sönd: 12-16

ONLINEBOKNING

mini bortforsling, 1 man 15 min

Startpris 1 pers.

pris_startpris_350

*I priset ingår 1man och lastning:

0-5min av max 75kg/1,5kbm,  350:-

6-15min av max 200kg/4kbm, 500:-

16-30min av max 300kg/6kbm,  650:-

Tillval: extra 15min 200:- och extra kubik 100:-

Startpris bortforsling 15 till 60 minuter

Startpris 2 pers.

pris_startpris_500

*I priset ingår 2man och lastning:

0-5min av max 75kg/1,5kbm,  500:-

6-15min av max 200kg/4kbm,  800:-

16-30min av max 300kg/6kbm,  1100:-

Tillval: extra 15min 300:- och extra kubik 100:-

Avbokning:
Avbokning måste ske senast 24h före bokad hämtning.
Ej avbokad hämtning debiteras med startpris.

Välj:

Privat
Företag

Välj storlek

15min

100kg/2,5kbm

Liten
  • 15min lastning
  • 100kg/2,5kbm
  • 2 man, lastbil
Välj

30min

200kg/5kbm

Mellan
  • 30min lastning
  • 200kg/5kbm
  • 2 man, lastbil
Välj

45min

300kg/7,5kbm

Stor
  • 45min lastning
  • 300kg/7,5kbm
  • 2 man, lastbil
Välj

60min

400kg/10kbm

Offert
  • 60min lastning
  • 400kg/10kbm
  • 2 man, lastbil
Välj

Välj ledig fm, em eller kväll

Vecka

Pass
Mån
21/8
Tis
22/8
Ons
23/8
Tor
24/8
Fre
25/8
FM
EM
KV
9-12
13-16
16-19
9-12
13-16
16-19
9-12
13-16
16-19
9-12
13-16
16-19
9-12
13-16
16-19

Vad ska hämtas?

Bilder

Ladda gärna upp några bilder på det som skall hämtas. Då kan vi lättare planera och förbereda inför upphämtningen.

Hur kontaktar vi dig?

Bokningsguide

  • 1. Välja storlek på upphämtning.

    Startpris (15min)

    Det 2 man hinner sortera och lasta på 15min, i priset ingår 100kg/2,5kbm.

    Liten (30min)

    Det 2 man hinner sortera och lasta på 30min, i priset ingår 200kg/5kbm.

    Mellan (45min)

    Det 2 man hinner sortera och lasta på 45min, i priset ingår 300kg/7,5kbm.

    Stor (60min)

    Det 2 man hinner sortera och lasta på 60min, i priset ingår 400kg/10kbm.

     

    Vänligen se vår infosida för priser, storlekar, vad vi hämtar och eventuella tillägg etc.

  • 2. Att välja storlek, plus/minus 15 min.

    Vi förstår att det kan vara svårt att avgöra exakt hur lång tid en upphämtningar tar, därför räknar vi med att din bokning tar +-15 minuter på den storlek du valt.

    Efter utfört uppdrag tar vi därefter betalt för den tid som upphämtningen faktiskt tog.

    Om vi misstänker att jobbet är större än +15min ringer vi och informerar om detta.

  • 3. Välj ledigt pass: FM, EM eller Kväll.

    Välj ledigt pass.
    Förmiddagspasset 9-12, Eftermiddagspasset 13-16 eller Kvällspasset 16-19.

    Bortforslingen påbörjas och avslutas inom tidsramen för valt pass, t.ex. 60MIN upphämtning bokad på EM kommer påbörjas mellan 13.00 och 15.00.

    Behöver du mer exakt tid för upphämtning så ring och boka. vi brukar kunna ange tid på en timme när.

  • 4. Beskriv vad som skall hämtas. Mängd och placering.

    Vi behöver veta:

    – Vad som skall hämtas: Var gärna så beskrivande som möjligt. t.ex: en 3 sits soffa, 4 säckar brännbart, två kartonger med glas & porslin, ett större skrivbord med hurts, en säng 180cm med sängram.

    – Mängd: t.ex. hur många säckar, antal möbler, Volym (m³) om det är stora volymer, vikt om det är tunga saker.

    – Storlek: Är nått tungt eller skrymmande? Ange gärna volym m³ om det är t.ex. trädgårdsavfall.

    – Placering: T.ex vind, 3e våningen utan trappa, utomhus osv.

    – Om det är materialsorterat eller inte. Se instruktioner för hur du sorterar och förbereder upphämtning.

  • 5. Skicka gärna med bilder på det som skall hämtas.

    Lägg gärna till bilder på vad som skall hämtas, då blir det lättare för oss att planera och förbereda inför.

  • 6. Ange adress och kontaktuppgifter.

    Fyll i kontaktuppgifter och upphämtningsadress.

    Ange ett mobilnummer för bokningsbekräftelse.

    Ange eventuell portkod och körhänvisningar.

     

  • 7. Bokningsbekräftelse på sms med en planerad upphämtningstid.

    Så snart vi har godkänt din bokning får du en bekräftelse på din bokning. I bekräftelsen finns också ett tidsintervall på en timme när du vi planerar att anlända.

  • 8. På upphämtningsdagen hör vi av oss senast 15 min före upphämtning.

    Vi hör av oss via sms senast 15min innan vi kommer till den bokade adressen.

    Behöver vi på grund av logistiska skäl flytta er upphämtning hör vi av oss senast 24h innan.